Marijn
Knibbeler

Schoolpsycholoog

Het onderwijs is de plek waar kinderen en jongeren tot ontwikkeling komen en daarom ben ik na mijn studie kinder- en jeugdpsychologie, in het onderwijs gaan werken en ben ik er nooit meer weggegaan. Zo veel mogelijk kinderen met plezier en vertrouwen naar school te laten gaan is dan ook mijn missie. Om dit te bereiken zijn de onderwijsprofessionals de belangrijkste sleutel. Daarom ligt mijn nadruk in mijn werk er altijd in om samen met deze groep te kijken hoe we het onderwijs weer een stukje beter kunnen maken, om hierdoor het leerplezier te vergroten. 

Mijn doel als schoolpsycholoog is het onderwijs te ontwikkelen en professionaliseren, zodat leerkrachten en begeleiders (weer) vertrouwen op zichzelf, omdat ze de juiste kennis en vaardigheden hebben en goede sturing krijgen die op visie gebaseerd is. Ik geef daarom (team)trainingen en beleidsadvies over o.a. effectieve leerkrachtvaardigheden, sociaal emotioneel leren, feedback geven, en ik coach onderwijsprofessionals bij bovenstaande.

Ik werk altijd vraaggericht en door het opstellen van mooie aansprekende doelen, wordt een plan gemaakt, waarmee we aan de slag kunnen!

Lidwien Borgerhoff Mulder

Trainer & Coach

Al van jongs af aan ben ik geïnteresseerd in gedrag. Waarom doen mensen wat ze doen en hoe is dat gedrag te beïnvloeden. Na mijn studie Sociale Wetenschappen heb ik een aantal jaren in de commerciële dienstverlening gewerkt. Bijna 10 jaar geleden heb ik de overstap gemaakt naar het onderwijs en dat bevalt super goed. Ook nu gaat mijn interesse nog altijd uit naar het gedrag; van management, van docenten en van studenten. Een leven lang leren, eigen regie van de student, het terugdringen van VSV, de beweging richting eigentijds onderwijs, het zijn allemaal (verander)processen waarin gedrag een belangrijke en beïnvloedbare component is. Heel boeiend! Zo houd ik mij als Specialist Leer- en Gedrag bijvoorbeeld bezig met pedagogische en didactische vraagstukken. Ik coach docenten en teams om het onderwijs en de begeleiding te verbeteren. Zo adviseer ik over groepsprocessen en didactische werkvormen. Ik observeer in de klassen, bij teams en bij studentbesprekingen om een beeld te krijgen van de begeleiding. Samen met het team werk ik vervolgens aan de doelen met betrekking tot begeleiding. Hierbij sluit ik aan bij het management, de docenten en de studenten.

Mark
den Boer

Trainer & Coach

Als trainer en coach bij DIT Onderwijs begeleid ik mensen in het onderwijs om meer veerkracht en met vertrouwen voor de klas te staan. Bij DIT Onderwijs laat ik mensen ervaren dat ze zelf een enorme invloed op hun lessen hebben.

Het gedrag van de student zowel als dat van de leerkracht is iets wat mij altijd al heeft geboeid. Wat maakt nu dat we doen wat we doen? En hoe gaan we om in een sector die alsmaar verandert? Als ik één ding de afgelopen vijftien jaar heb mogen ervaren in mijn werk in het onderwijs is dat er enorm veel mogelijkheden zijn en dat we enorm veel talent hebben maar dat niet altijd meer zien.